dinsdag 6 juli 2010

Wandelschoenen

Een vriendin van mij gaat de Nijmeegse Vierdagen lopen. Sinds december is ze fanatiek aan het wandelen en ze is er klaar voor. Hoe stoer! Geïnspireerd door haar verhaal en aangezien ik naast salsa niet veel aan lichaamsbeweging doe, heb ik besloten om ook te gaan wandelen. En dat betekent dat er wandelschoenen gekocht moesten worden. Ergonomisch verantwoorde schoenen heb ik altijd gemeden. Trends als Birkenstocks, Crocs en Ugs zijn aan mij niet besteed, hoe hip ze ook zijn of waren en al lopen ze zo lekker. Pijn of geen pijn, ik trotseerde regelmatig menig stad op hoge hakken tijdens een stedentrip en zelfs tijdens survivals naar de Ardennen gingen de hakken altijd mee. Dus het was even slikken toen de schoenen gisteren voor het eerst aan gingen. Niet dat ik hoog scoor op de fashionista ranking, maar eerlijk is eerlijk, fashionable zijn ze niet. Als bouwvakker liepen mijn vriend en ik door de stad. Maar dan wel 'wandelen nieuwe stijl'. Een sigaretje onderweg mocht volgens mij best. En de camera is meegegaan, dus ik onderbrak de stevige tred nog wel eens om een kiekje te maken. Want al wandelend valt je oog op dingen die anders aan je voorbij gaan. Zoals een gratis jaren 80 oranje wasrek en dito burostoel. Of het huis van ooievaars met als fundering de hoogspanningskabels van ProRail. Na een uur wandelen vonden mijn voeten deze nieuwe stappers wel genoeg. En drongen de eksterogen al weer aan. Inmiddels zijn 3 vrienden ook enthousiast geraakt en gaan we ervoor. En wie weet zie je me dan volgend jaar 4 dagen 8 uur lopen tijdens de Vierdaagse. Op mijn wandelschoenen. Of toch op hakken?

































































 

1 opmerking:

  1. O pleur die schoenen toch weg. Op je hakken de stad door en van die mooie foto's blijven maken!!

    BeantwoordenVerwijderen