maandag 26 juli 2010

Even Apeldoorn bellen

Ik ben een half uurtje van huis, kom thuis en wordt onaangenaam verrast door een vaas met bloemen die van het roze tafeltje op de grond is gevallen. Fijn, katers (a.k.a. de Rovers) die van bloemen houden. Kan gebeuren. Even het water opdweilen en onder het mom van 'scherven brengen geluk' lekker gaan slapen. Maar de volgende ochtend moest ik twee keer de slapers uit mijn ogen wrijven om me echt te realiseren dat de gehele houten vloer die er pas 2 maanden lag omhoog was gekomen. Over de hele lengte van het huis. OMG! Aangezien de vloer na een week niet ging zakken werd het toch tijd om 'even Apeldoorn te bellen'. Ik vertel wat er gebeurd was en kreeg vervolgens kordaat het antwoord "Mevrouw, het is een huishoudelijk ongeluk, dus de schade wordt niet gedekt." Pardon? "Kijkt u maar in de polisvoorwaarden". Al jaren betaal ik netjes de verzekering, ik heb nog nooit ergens aanspraak op gedaan, en juist in dit soort gevallen denk je hier beroep op te kunnen doen. Maar nee. Als het door het lekken van een kraan was gekomen of van een verwarming, dan was het geen probleem. Maar dat was nu net niet het geval. En bedankt Apeldoorn. Een expert in vloeren is inmiddels langs geweest en zegt dat de vloer echt vanzelf weer gaat zakken. Gelukkig, dat scheelt weer een berg duiten. Afgelopen zondag kregen we van mijn zus en zwager prachtige bloemen "Voor op je roze tafeltje". Ik schiet in de lach, want ze had de vloer nog niet gezien en kende het verhaal nog niet. De bloemen staan nu schitterend in een verzwaarde vaas. De katers hebben hun eigen bloemen gekregen, namelijk kattengras. Verder blijft de vloer zakken. En Apeldoorn, voor het afsluiten van een verzekering zal ik voortaan heel goed de kleine lettertjes lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten