zondag 22 augustus 2010

Fierceness

Op een vrijdagavond krijg ik een sms van vriendinnetje B. "Tillie, het is tijd voor spoedberaad. Tegen het dichtgroeien, verslonzen, de kilo's. Ik heb een plan bedacht: we worden weer fierce! De glamour, flesjes water en komkommer liggen al klaar". Ik moet lachen als ik het sms'je lees en intussen stop ik nog een toastje met Franse kaas in mijn giechel. Maar gelijk heeft ze! Binnen een tijdspanne van minder dan een half jaar ben ik weer bijna 10 kilo aangekomen, mijn kledingkast puilt uit van vodjes, mijn nagels zijn afgekloven, de wandelschoenen staan voornamelijk te wachten totdat ik ga wandelen, ik ga veel te laat naar bed, het huis puilt uit van rommeltjes waar ik geen afscheid van kan nemen, en alle doelen in mijn leven staan in de ijskast. Dus de fierceness is ver te zoeken. Inmiddels hebben we samen een lijst gemaakt. Van grote doelen, tot kleine verbeterpunten om de versloffing tegen te gaan. Maar een lijst is een lijst. En moet ook omgezet worden in actie. Dus hoe hou ik mezelf hieraan? Door er af en toe over te schrijven op Tillie Town hoop ik mezelf te dwingen om in actie te komen en te blijven. Want dan leg ik mijn weg naar Fierceness vast. En mocht je over een tijdje niets meer lezen over Fierceness, dan heeft de verslonzing waarschijnlijk weer toegeslagen en zit ik in mijn oude vodje al nagelbijtend een frikadel speciaal te eten bij snackbar de Eet Goed. ;)



1 opmerking: